Innovación docente

Innovación docente

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Desarrollo de recursos online para la enseñanza

Material docente audiovisual para Prácticas de Microbiología

Colección de videos cortos donde se detalla la ejecución de técnicas básicas de Microbiología y Virología incluidas en los programas de docencia práctica de asignaturas impartidas por el Departamento de Microbiología en distintos grados de la Universidad de Granada. Financiado por el Plan FIDO UGR (2020-2022), Unidad de Calidad, Innovación Docente y Prospectiva. Universidad de Granada.

Prácticas de Microbiología I - Biologia. Canal Youtube

Este canal ha sido elaborado por Juana Pérez Torres. El diseño y preparación de las prácticas y de los vídeos han sido llevados a cabo por los profesores de la UGR Juana Pérez Torres y José Muñoz Dorado, en colaboración con las profesoras Inés Martín Sánchez y María Antonia Fernández Vivas.

Un fichero para el autoaprendizaje de la Microbiología

Historia de la Microbiología

Página desarrollada por el Grupo de Investigación BIO188 en el marco del proyecto de innovación docente “Nuevas tecnologías aplicadas al conocimiento de la Historia de la microbiología”.

Otros proyectos de innovación docente

ITACA Project

Innovative Training Centre to support a postgraduate 3rd cycle Advanced Course to face Environmental Emergency in Azerbaijan

The ITACA project deals with the design and building up of a Training Center, involving EU and local institutions, as well as enterprises active in the field of environmental impact of oil and gas production, to contribute to the strengthening of the relationship between university and industry, by jointly training graduated students to be employed in the field. The Training Center will design and develop a one year postgraduate 3rd cycle course managed in collaboration between industry and academia. The current HE system in the Country does not include a 3rd cycle of education different from PhD courses, while in EU it has been proved successful, especially in the field of ecology and environmental sciences, as well as engineering. The introduction of this new type of course, constituting a bridge between Universities and industries, could contribute to solving the emerging issues in the field of environmental remediation in the Country. An innovative teaching methodology will be applied, based on EU experiences, thus contributing to the modernization of local HE system.